تبلیغات

گردنبند مرغ آمين
از سریال محبوب و دیدنی شهرزاد ، با جنس استیل عالی ، طراحی بی نظیر و شگفت انگیز ، گردنبندی زیبا با ظاهری متفاوت ، نمادی از عشق و محبت، مناسب با هر سلیقه ای
جذاب ترین هدیه برای کسی که دوستش دارید

نخستین رخداد ملی «بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی ایران» برگزار شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ مراسم نخستین رخداد بررسی مسائل و چالشهای روابط عمومی به همت مؤسسه کارگزار روابط عمومی و همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی در مرکز همایشهای بین‌المللی المپیک برگزار شد؛ در این مراسم، مهدی باقریان، رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: ارزش جایگاه روابط عمومی به سه عامل کلیدی بستگی دارد؛ اول اینکه روابط عمومی در چه سیستمی فعالیت می‌کند؛ موضوع دوم، نگرش مدیران ارشد سازمانها نسبت به روابط عمومی چگونه است؛ عامل سوم به مهارتهای متخصصان روابط عمومی ارتباط دارد.

وی افزود: در ایران روابط عمومی به صنعت تبلیغات رؤسای سازمانها و شرکتها تبدیل شده و این موضوع هنرِ هشتم را از جایگاه واقعی خود دور ساخته و متأسفانه روابط عمومی به معنای آن چیزی است که مدیران اجرایی مایل هستند معنا کنند؛ دیگر امکان‌پذیر نیست که بدون شناخت جایگاه و ارزش روابط عمومی و کارشناسان آن بتوانیم سازمان را به مردم معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم، مهدی شیخ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز و ظهور تکنولوژی‌های نوینِ ارتباطاتی و رسانه‌ای به‌ویژه فضای مجازی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها باید خود را با شرایط امروز تطابق داده و از حالت سنتی و انزوا خارج شوند.

وی اظهار کرد: متأسفانه امروز برخی روابط عمومی‌ها در برخی سازمانها جایگاه خاصی ندارند و فقط از آنها به‌عنوان سخنگو، تبلیغات و برگزارکننده مراسم استفاده می‌شود.

حسین افخمی، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز درباره ارزیابی و شناخت جایگاه و نقش روابط عمومی در مجامع و محیطهای بین‌المللی گفت: روابط عمومی‌ها باید در عرصه‌های بین‌المللی حاضر شوند و تصویر و انگاره درست و مناسبی از کشور ارائه دهند.

در ادامه، سید شهاب‌الدین سید محسنی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: روابط عمومی علیرغم قدمت 65 ساله، همچنان از لحاظ مفهومی، اهمیت، جایگاه و کارکردهای حرفه‌ای و تخصصی با آسیبها، چالشها و مشکلات جدی مواجه است.

در ادمه این مراسم، داوود نعمتی انارکی؛ مدیر‌کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در خصوص فرصتهای ارتباطی یادآور شد: بهره‌گیری از همه ظرفیتهای ارتباطی موجود می‌تواند یک سازمان را در تعامل مقتدرانه با جامعه قرار دهد؛ هر سازمان به‌دلیل ماهیتهای وجودی خود ماموریتهایی برای خود تعریف کرده و اگر از این فرصتها استفاده کنند از کمترین چالش برخوردار می‌شوند.

در این مراسم، اسماعیل قدیمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به جایگاه و کارکردهای مدیریت در روابط عمومی گفت: سازمانهای جدید پیچیده‌ترین سیستمها و موجودیتهای جهان هستی را تشکیل می‌دهند؛ اکثر اندیشمندان غربی بخش مدیریت را در توسعه همه جانبه جامعه، کلیدی و بنیادی می‌دانند.

در ادامه، سید رضا عاملی، عضو شورای عالی فضای مجازی نیز خاطر‌نشان کرد: امروز روابط عمومی‌ها در جایگاه واقعی خود نیستند و بیشتر آنها به‌صورت سنتی و با شیوه‌های گذشته فعالیت می‌کنند؛ روابط عمومی هوشمند است که بصورت اتوماتیک پیام را بصورت یکپارچه از سازمان به مخاطبان مخابره و منتقل کند.

وی تاکید کرد: باید از روابط عمومیِ مرکز به روابط عمومیِ غیر مرکزی و شبکه‌ای، از روابط عمومی با بهره‌کم به روابط عمومی با بهره‌وریِ متراکمِ هوشمند، از روابط عمومیِ محدود به روابط عمومیِ توسعه‌ای و پایدار و در نهایت از روابط عمومیِ سنتی و محلی به سمت روابط عمومیِ بین‌المللی و جهانی حرکت کنیم.

در پایان این مراسم از حسین افخمی استاد علوم  ارتباطات و روابط عمومی، محسن امینی استاد و پیشکسوت روابط عمومی، فرشاد فخیمی مدیر روابط عمومی بانک شهر و علی عیدانی مدیر روابط عمومی بنادر آبادان تجلیل شد.

انتهای پیام/

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

تبلیغات

نرخ ارز