تبلیغات

گردنبند مرغ آمين
از سریال محبوب و دیدنی شهرزاد ، با جنس استیل عالی ، طراحی بی نظیر و شگفت انگیز ، گردنبندی زیبا با ظاهری متفاوت ، نمادی از عشق و محبت، مناسب با هر سلیقه ای
جذاب ترین هدیه برای کسی که دوستش دارید

دوستی با دشمنان خدا مصداق شرک است/ فائزه هاشمی: بهائیان دوست من هستند/ دفاع تمام‌قد فائزه هاشمی از بهائیت

ساعت: 17:20 منتشر شده در مورخ: 1395/02/27 شناسه خبر: 737752

فائزه هاشمی رفسنجانی با اشاره به موضوع دیدارش با یکی از اعضای ارشد فرقه ضاله بهائیت گفته است: هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیستم و کسانی که به این دلیل حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تهران نیوز، فائزه هاشمی رفسنجانی در اظهاراتی ضمن تایید فرقه ضاله بهائیت و ابراز دوستی با این فرقه ضاله و نجس گفته است: هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیستم و کسانی که به این دلیل حمله می‌کنند دغدغه «دین» ندارند.

بر این اساس در ادامه به ادله های قرآنی درخصوص دوستی با دشمنان خدا و مصداق شرک بودن اینگونه دوستی ها برای تفهیم دغدغه دین داشتن و سیاسی نبودن این مسئله به به کسانی که مدعی هستند که افرادی که به دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه بهائیت می پردازند – از جمله خود فائزه هاشمی رفسنجانی- دغدغه دین ندارند پرداخته شده است.

خداوند در قرآن می فرماید: «یا ایها الذین امنوا لا تتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء؛ ای اهل ایمان، دشمنان مرا و دشمنان خودتان را دوستان نگیرید.» (ممتحنه/۱) دشمنان خدا کسانی هستند که منکر خدا و پیام خدا هستند. هر کس که بر ضد ایمان به خدا یا بر ضد پیام خدا -که همان وحی و رسالت است- قیام کرد او دشمن خداست.

هر کسی که بر خلاف فطرت خودش که فطرت توحید است و بر ضد ایمان به خدا و بر ضد پیام خدا قیام کند دشمن خداست. اینها فرض می کنند که خدا از نظر مسلک -العیاذ بالله- یک صلح کلی است، یعنی هر کسی هر مسلکی و هر راهی می خواهد، داشته باشد، اینها دیگر به خدا مربوط نیست، دوست و دشمن دیگر معنی ندارد. ولی قرآن تصریح می کند، مشرکین را، منکرین خدا و منکرین پیام خدا را دشمنان خدا معرفی می کند.

حال نکته این است که بعد از آن که می فرماید: “عدوی” می گوید: “و عدوکم” نه فقط به دلیل اینکه دشمنان پیام من و ضد ایمان به من هستند. اینها دشمن شما هم از آن جهت که مؤمن هستید هستند، یعنی دشمن مؤمن بما هو مؤمن هم هستند. اگر شما را از ایمان عاری کنند با شما دوستند، تا شما در لباس ایمان هستید و این جامه را به تن کرده ای دشمن شما هستند. پس در واقع این هشدار درباره دشمن های خودتان هم هست. دشمنان مرا و دشمنان خود را دوستان و نزدیکان خود قرار ندهید.

در یک آیه دیگر در سوره آل عمران می فرماید: «لا تتخذوا بطانه من دونکم؛ بیگانگان را همراز خود مگیرید.» (آل عمران/۱۱۸) آنجا تعبیر دیگری است. “بطانه” یعنی آستر. لباسی که انسان می پوشد یک رویه دارد (و یک آستر). شعر نصاب می گوید: “الظهاره ابره دان و البطانه آستر”. عرب رویه پارجه لباس را “ظهاره” می گوید و آستر را “بطانه”.

این تشبیهی است که قرآن می کند. می فرماید در جامعه از غیر خود بطانه نگیرید، خیلی تعبیر عجیبی است! یعنی در جامعه مسلمان، غیر مسلمان هم شرکت داشته باشد مانعی ندارد ولی یک وقت هست به صورت ظهاره شرکت دارد، پارچه رو، یعنی پارجه شناخته شده، آن که دیده می شود، (و یک وقت به صورت بطانه و آستر)، یعنی تشکیلات جامعه اسلامی یک کارهای علنی دارد، یک کارهای سری و مخفی مثل آن کارهایی که به سیاست اجتماع مربوط است، غیر مسلمان بخواهد کارهایی در جامعه اسلامی داشته باشد که روست، مثلا تجارت یا زراعت داشته باشد، مانعی ندارد، اما غیر مسلمان را در اسرار جامعه مسلمان، در کارهای اساسی و پنهانی و نهانی و کارهایی که در زیر و باطن اجتماع است (شرکت دادن، جایز نیست.)

«لا تتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء تلقون الیهم بالموده»؛ شما القاء دوستی میان خود و آنها برقرار می کنید. القاء مودت یعنی در دل مودتی نسبت به آنها دارید، علاقه ای پیدا می کنید و بعد این علاقه را آشکار و ظاهر می سازید و روابط دوستانه با آنها برقرار می کنید «و قد کفروا بما جائکم من الحق»؛ در حالی که آنها کفر می ورزند. (مفهوم “کفر” صرف قبول نکردن اسلام نیست، قبول نکردن و به عناد و ستیزه برخاستن است) و حال آنکه آنها با حقی که بر شما نازل شده و برای شما آمده است (یعنی همین پیام خدا، همین قرآن) ستیزه می کنند. معنایش این است: پس مسلکی بودن کجا رفت؟ آنها اینقدر نسبت به دین و ایمان و مسلک شما مخالفت می کنند، باز شما آنها را برادر خوانده خودتان قرار داده اید؟ «یخرجون الرسول و ایاکم ان تؤمنوا بالله ربکم؛ اینها مردمی هستند که پیامبر را و شما را از شهر و دیارتان اخراج کردند به گناه اینکه به رب خودتان، به پروردگارتان ایمان آوردید.» (ممتحنه/۱) چرا فراموش می کنید؟ اینها نگذاشتند که پیغمبر و شما در زادگاه خودتان زندگی کنید، شما را مجبور به مهاجرت کردند (واقعا هم مجبور به مهاجرت کردند یعنی اگر به آنها آزادی می دادند مهاجرت نمی کردند)، شما را از شهر و دیارتان اخراج کردند به گناه ایمانتان، ایمان به چه؟ آیا به یک ارتباط برقرار کرده اند اخراج می کنند؟ (خیر)، می گوید چرا تو به خدای خالق و پروردگارت ایمان آوردی؟ در واقع خود آیه نشان می دهد، می گوید آنها به دلیل مسلک با شما مخلفند، آن وقت شما چطور می خواهید بین آنها و غیر آنها به دلیل مسلک فرق نگذارید؟

*فرصت طلبی دشمنان اسلام

در آیه ۲ سوره ممتحنه آمده است: «ان یثقفوکم یکونوا لکم اعداء و یبسطوا الیکم ایدیهم و السنتهم بالسوء و ودوا لو تکفرون»؛

«اگر بر شما دست یابند دشمن شما می شوند و به آزارتان می پردازند و زبانشان را به سوی شما به بدی می گشایند و دوست دارند که شما نیز کافر شوید.»

قرآن کریم مکررا این هشدار را می دهد که مسئله این نیست که ما می گوییم شما فقط به دلیل اینکه کفار، مسلمان نیستند با آنها رابطه دوستی و احسان برقرار نکنید، مسئله این است که شما غافلید که در زیر پرده این چهره ظاهری که اینها نشان می دهند (چه نیاتی نهفته است!) احیانا به شما می گویند که شما مسلمانید، ما مسلمان نیستیم ولی در عین حال اهل یک قبیله هستیم، یک فامیل هستیم و بالاخره قوم و خویش هستیم، ما قبل از اینکه مسلمان یا غیر مسلمان باشیم -مثلا- همه مان مکی هستیم و یعنی این یک مسئله سطحی است، چیز مهمی نیست، حالا شما این جور باشید یا آن جور، دروغ می گویند. اگر امروز چنین حرفی می زنند دنبال فرصت هستند. (قرآن خیلی روی فرصت طلبی آنها تکیه می کند.) اگر امروز چنین حرفی می زنند ته دلشان حرف دیگری است.

«ان یثقفوکم یکونوا لکم اعداء»؛ اگر بر شما دست بیابند…

یعنی روزی فرصت دستشان بیاید که ضربه خودشان را وارد کنند -تعبیر این است که- آن وقت دشمنان شما خواهند بود، با اینکه قبلا فرمود الآن دشمنان شما هستند. این که می گوید: “دشمنان شما هستند” یعنی من که از اسرار آگاهم الان می دانم دشمن شما هستند ولی شما احساس نمی کنید، آن روزی که آنها فرصت پیدا کنند و بر شما دست بیابند آن وقت می بینید که چگونه اینها دشمنان شما هستند. “دشمنان شما خواهند بود” یعنی خواهید دید که این دل هایشان از دشمنی می جوشد. آیا فقط همان دل هایشان خواهد جوشید، کاری به کارتان ندارند؟ «و یبسطوا الیکم ایدیهم»؛ «ببینید دستشان چگونه بر روی شما دراز می شود!» «و السنتهم»؛«و زبانشان.» دست و زبانشان به بدی بر روی شما دراز خواهد شد، «و ودوا لو تکفرون»؛ «تمام آرزویشان این است که شما را از این ایمان و دین و مسلکتان برگردانند».

در مقام عمل، انسان موحد باید توجه داشته باشد که بعضى از مراتب شرک بسیار ریز و پنهان است که با دقت فراوان قابل شناسایى مى باشد ، رسول خدا (صلى الله علیه وآله)در این باره مى فرماید : «الشِّرکُ أَخْفى مِنْ دَبیبِ الذَّر عَلى الصَّفا فی اللَّیْلَهِ الظُّلَماءِ وَ أَدْناهُ اَنْ یُحِبَّ عَلَى شَیء مِنَ الجَورِ وَ یُبْغِضُ عَلى شَیءٌ مِنَ العَدْلِ وَ هَلِ الدّینُ إلاّ الحُبِّ وَ البُغْضِ فِی اللهِ قال اللهُ: (إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُمُ اللهُ); شرک مخفى تر است از راه رفتن مورچه اى بر سنگى صاف در شب تاریک و کمترین درجه شرک، این است که انسان کمى از ظلم را دوست داشته و یا کمى از عدل را دشمن بدارد. آیا دین چیزى جز دوست داشتن و دشمن داشتن براى خداست؟ خداوند مى فرماید : بگو اگر خدا را دوست مى دارید، مرا پیروى کنید تا خداوند شما را دوست بدارد.
بنابراین، بر مسلمانان است که کردار خویش را به دقت بررسى نمایند و دقّت فراوان به خرج دهند که خداى ناکرده گرفتار چنین شرکى نشوند.

*از دیدار با عضو ارشد بهائیت پشیمان نیستم؛ او دوستم است

فائزه هاشمی رفسنجانی با اشاره به موضوع دیدارش با یکی از اعضای ارشد فرقه ضاله بهائیت گفته است: هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیستم و کسانی که به این دلیل حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

وی همچنین می‌گوید؛ هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به‌ضرر موج‌سازان تمام می‌شود.

دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت‌وگو با تلویزیون یورونیوز، به آشنایی‌اش با فریبا کمال‌آبادی (عضو ارشد ضاله بهائیت در ایران) در زندان اوین اشاره می‌کند و می‌گوید: من دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به‌دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است.

دوستی فائزه با بهایی ها

فائزه هاشمی رفسنجانی همچنین در این مصاحبه، فریبا کمال‌آبادی عضو ارشد فرقه بهائیت را دوست خود عنوان کرده و می‌گوید “آدم دیدن دوستش می‌رود و موضوع این بود و غیر از این هم نبود”.

وی درباره اظهارات مخالفان این دیدار، بدون اشاره به سخنان پدرش درباره اشتباه بودن انجام این دیدار، گفته است: به‌نظر من یک عکس‌العمل غیرمنطقی است و خودشان موضوع را بزرگ کرده‌اند یعنی اگر موضوع توسط اینها این‌قدر مطرح نمی‌شد و نسبت به آن این‌طور عکس‌العمل نشان نمی‌دادند هیچ‌کسی هم نمی‌فهمید که چنین اتفاقی افتاده است، همه بی‌اعتنا و معمولی از کنارش رد می‌شدند. عکس‌العمل‌های غیرمنطقی اینها است که موضوع را دامن می‌زند و موضوع کش پیدا می‌کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به روزنامه جمهوری اسلامی گفته بود: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند؛ فرقه ضاله بهائیت یک فرقه استعمارساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و می‌جوییم.

اما در سوی دیگر، ساعتی پس از انتشار بخشی از مصاحبه آقای هاشمی رفسنجانی، فائزه هاشمی رفسنجانی دخترش نه‌تنها از این فرقه ضاله تبری نجسته و عملکردش را تصحیح نکرده است، بلکه در اظهاراتی عجیب، اعضای این فرقه را “مورد ظلم” دانسته است!!

وی مجدداً در تأیید اقدامش در دیدار با عضو ارشد فرقه بهائیت گفته است: من کار خطایی نکرده‌ام که بخواهم مخفی بماند یا نگران باشم. پرسیدند “عکس بگیریم؟” گفتم “بگیرید، چه‌اشکالی دارد؟” من کار خطایی نکرده‌ام و عادت هم به مخفی‌کاری ندارم، خانواده ما اصلاً این‌طوری هستند و خیلی‌ها معتقد هستند چوب‌هایی که ما می‌خوریم و هزینه‌هایی که می‌دهیم به‌خاطر صداقت و سادگی‌مان است که نمی‌توانیم دروغ‌گو باشیم و تظاهر کنیم. الآن هم پشیمان نیستم.

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به رفتارها در قبال اعضای این فرقه ضاله، سخنان عجیبی بیان کرده و در حمایت از بهائیت می‌گوید: آب که از سر گذشت چه یک وجب چه ده وجب. فکر نمی‌کنم فرقی برای آنها [بهائیان] بکند این قضایا و شاید اصلاً بدشان هم نیاید که این‌قدر مطرح باشند. موضوع من نسبت به بهایی‌ها، موضوع حقوق بشری است. اینکه ما به‌عنوان دین این‌گونه تبعیض قائل شویم، درست نیست.

***در ادامه جهت تنویر افکار انحرافی فائزه هاشمی به حکم مراجه عظام تقلید در باره بهائیت اشاره می شود.

*نظر امام خمینی (ره) درباره بهائیت ـ استفتاء ـ

 ۱: آیا خواندن کتب غیر اسلامی مانند بهائیت و کمونیستی و سایر مرام های الحادی حرام است؟
جواب: اگر خوف انحراف در بین باشد باید ترک کنند. (ر.ک استفتائات امام (ره)، ج۲، ص۴۰، س۱۱۲)
۲- ازدواج زن مسلمان با مرد بهایى چه صورت دارد؟
جواب :ازدواج با فرقه ضاله بهائیه باطل است.

*نظر مقام معظم رهبری درباره بهائیت ـ استفتاء ـ

حضرت آیت الله امام خامنه ای
از آنجا که در شهرستان (…) استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد و ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید.

۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟

۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟

۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟

۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟

جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با جیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند .

لطفا به سؤالات زیر پاسخ فرمائید:

۱ – معاشرت و همنشینى و دست دادن دانش ‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدائى، متوسطه و پیش دانشگاهى، چه حکمى دارد؟

۲ – رفتار استادان و مربیان با دانش‏ آموزانى که بهائى بودن خود را آشکار می ‏کنند و یا یقین داریم که بهائى هستند، چگونه بایدباشد؟

۳ – استفاده از وسایلى که همه دانش ‏آموزان از آنها استفاده مى‏کنند مانند شیر آب آشامیدنى، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمى دارد؟

جواب : همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش‏ آموزان بهائى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

۴- خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامى، بیان فرمائید؟

جواب :همه مؤمنین باید با حیله ‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.

۵- گاهى بعضى از پیروان فرقه گمراه بهائیت براى ما غذا یا چیز دیگرى مى‏آورند، آیا استفاده از آنها براى ما جایز است؟

جواب :از هرگونه معاشرت با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید.

۶ – بهائیان بسیارى در اینجا کنار ما زندگى می ‏کنند که رفت و آمد زیادى در خانه‏هاى ما دارند. عده‏اى مى‏گویند که بهائى‏ها نجس هستند و عده‏اى هم آنها را پاک مى‏دانند. این گروه از بهائى‏ها اخلاق خوبى از خود آشکار مى‏کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟

جواب :آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند، پس فرزندان عزیزم جدا از آنها بپرهیزید.

*بهاییت و استفتاء حضرت آیت الله نوری همدانی

سوالها:

۱- پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست چگونه اند و آیا اجتناب از تماس با آنان لازم است ؟

جواب : نجس هسنتد .

۲- معامله با آنان در صورتی که ضرورتی هم برای ما ندارد و می توانیم با مسلمانان معامله کنیم چگونه است ؟

جواب : براساس مقررات حکومت اسلامی عمل شود .

۳- آیا ازدواج با افراد این فرقه منحرف جایز است ؟

جواب : خیر جایز نیست .

۴- اگر فرد جاهلی با یکی از اعضای این کیش باطل ازدواج کرده ، اکنون حکم آن ازدواج و ادامه زندگی مشترکش چیست ؟

جواب : در فرض سوال عقد باطل است و باید ازاو جدا شود .

۵- آیا اگر ازدواج آنان علاوه بر شرع مقدس اسلام ، طبق آئین فرقه ضاله هم جاری شده باشد تفاوتی در مسئله ایجاد می نماید ؟

جواب : خیر تفاوتی ندارد و از دواج باطل است .

۶- آیا اگر فرد منحرف توبه نموده و واقعاً ازاین فرقه ضاله خارج شده و مسلمان گردد ، می تواند زندگی مشترک با همسرش را ادامه دهد ؟

جواب : در فرض سوال اگر مسلمان شده باید دوباره عقد ازدواج خوانده شود .

۷- اگر فرد منحرف مدعی ندامت و عدول از فرقه ضاله باشد اما حاضر به ابطال تسجیل و شماره مخصوصش نباشد ، آیا می توان صرف این ادعارا پذیرفت و به ادامه این زندگی مشترک حکم نمود ؟

جواب : اگر معلوم شود که واقعا مسلمان شده اشکال نداره .

۸- حکم اولاد که احیاناً در چنین ازدواجی متولد شده اند چیست؟

جواب : اگر حکم شرعی را نمی دانسته فرزندان حلال زاده می باشند .بسمه تعالی
اعضای فرقه ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.

*بهاییت و استفتاء مرحوم حضرت آیت الله  فاضل لنکرانی (ره)

بسمه تعالی
محضر مبارک حضرت آیت الله فاضل لنکرانی ( دامت برکاته )
از آنجا که در شهرستان مرودشت ( استان فارس ) تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد و ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید .
۱ ) آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟
۲ ) حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است ؟
۳ ) حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟
آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟


باسمه تعالی


۱ ـ بهائی ها مسلمان نمی باشند بلکه کافر و نجس اند .

۲ ـ سلام ابتدایی به آنها جایز نیست و در دست دادن و لمس آنها باید مراقب احکام نجس و پاکی باشید .

۳ ـ فی حد نفسه با آنها معامله کردن مانعی ندارد مگر اینکه باعث ترویج مذهب باطل آنها یا تضعیف مسلمانان باشد .

۴ ـ غذای آنها نجس است و خوردن آن حرام است.

۷ / ۳ / ۸۶
دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیه
بخش استفتائات

*بهاییت و استفتاء حضرت آیت الله مکارم شیرازی

بسمه تعالی

محضر مبارک حضرت ایت الله العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته) از آنجا که در شهرستان … (استان فارس)تعداد کمی از بهاییان به شغل مغاره داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید؟
۱) آیا بهاییان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟
۲) حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است ؟
۳)حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟
۴) آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد؟

بسمه تعالی
اعضای فره ضاله از زمره مسلمین خارجند و هر گونه رابطه ای با آنها حرام است مگر در مواردی که امید ارشاد و هدایت آنها باشد.

بهاییت و استفتاء مرحوم حضرت آیت الله تبریزی(ره)

۱- معامله با بهائی ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد ؟

جواب :کسانی که با عواید خود به دشمنان اسلام و مسلمین کمک می کنند٬ تقویت و اعانت و تایید آنان جایز نیست .

بهاییت و استفتاء حضرت حضرت آیت الله سیستانی

۱- معامله با بهائی ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد ؟
جواب :در این فرض جایز نیست

بهاییت و استفتاء مرحوم حضرت آیت الله بهجت (ره)

۱- معامله با بهائی ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد ؟
جواب :معامله با بهائی مطلقا جائز نیست

از آنجا که در شهرستان ….  تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ نمائید
۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟
۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟
۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟
۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟
جواب : نجسند و از معاشرت با آنها پرهیز شود و الله العالم
سوالها:
۱- پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست چگونه اند و آیا اجتناب از تماس با آنان لازم است ؟
جواب : بسمه تعالی نجس است وباید از آنها اجتناب شود .

۲- معامله با آنان در صورتی که ضرورتی هم برای ما ندارد و می توانیم با مسلمانان معامله کنیم چگونه است ؟
جواب : بسمه تعالی تقویت آنها حرام است .

۳- آیا ازدواج با افراد این فرقه منحرف جایز است ؟

۴- اگر فرد جاهلی با یکی از اعضای این کیش باطل ازدواج کرده ، اکنون حکم آن ازدواج و ادامه زندگی مشترکش چیست ؟

جواب ۳و۴ : بسمه تعالی عقد باطل است و باید جدا شوند و در صورت جهل باید عده وطی به شبهه نگه دارد .

۵- آیا اگر ازدواج آنان علاوه بر شرع مقدس اسلام ، طبق آئین فرقه ضاله هم جاری شده باشد تفاوتی در مسئله ایجاد می نماید ؟
جواب : بسمه تعالی خیر باطل است .

۶- آیا اگر فرد منحرف توبه نموده و واقعاً ازاین فرقه ضاله خارج شده و مسلمان گردد ، می تواند زندگی مشترک با همسرش را ادامه دهد ؟
جواب : بسمه تعالی باید صیغه عقد تجدید شود .

۷- اگر فرد منحرف مدعی ندامت و عدول از فرقه ضاله باشد اما حاضر به ابطال تسجیل و شماره مخصوصش نباشد ، آیا می توان صرف این ادعارا پذیرفت و به ادامه این زندگی مشترک حکم نمود ؟
جواب : بسمه تعالی صرف ادعا کافی نیست باید شهادتین اظهار شود و گفتیم که عقد قبلی باطل است .

۸- حکم اولاد که احیاناً در چنین ازدواجی متولد شده اند چیست؟
جواب : بسمه تعالی در صورت جهل وطی به شبهه است و فرزند حلال زاده و تابع و تحت حضانت مسامانان قرار می گیرد .

*بهاییت و استفتاء حضرت آیت الله صافی گلپایگانی

۱- پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست چگونه اند و آیا اجتناب از تماس با آنان لازم است ؟

جواب : نجس هستند و اجتناب از آنها واجب است . والله العالم

۲- معامله با آنان در صورتی که ضرورتی هم برای ما ندارد و می توانیم با مسلمانان معامله کنیم چگونه است ؟

جواب : جایز نیست .والله العالم

۳- آیا ازدواج با افراد این فرقه منحرف جایز است ؟

جواب : حرام و باطل است .والله العالم

۴- اگر فرد جاهلی با یکی از اعضای این کیش باطل ازدواج کرده ، اکنون حکم آن ازدواج و ادامه زندگی مشترکش چیست ؟

جواب : ازدواج صحیح نبوده و به محض آگاهی از مساله باید بدون طلاق از او جدا شود و چون جاهل بوده ، آمیزش او حکم وطی به شبهه را دارد و اگر بعد از آگاهی به حکم شرع زندگی را ادامه دهد ، علاوه بر اینکه حرام است ، آمیزش او حکم زنا را دارد .والله العالم

۵- آیا اگر ازدواج آنان علاوه بر شرع مقدس اسلام ، طبق آئین فرقه ضاله هم جاری شده باشد تفاوتی در مسئله ایجاد می نماید ؟

جواب : اثر ندارد ، ازدواج باطل است . والله العالم

۶- آیا اگر فرد منحرف توبه نموده و واقعاً ازاین فرقه ضاله خارج شده و مسلمان گردد ، می تواند زندگی مشترک با همسرش را ادامه دهد ؟

جواب : اگر واقعاً توبه کند می تواند با عقد جدید او را به ازدواج خود در آورد. والله العالم

۷- اگر فرد منحرف مدعی ندامت و عدول از فرقه ضاله باشد اما حاضر به ابطال تسجیل و شماره مخصوصش نباشد ، آیا می توان صرف این ادعارا پذیرفت و به ادامه این زندگی مشترک حکم نمود ؟

جواب : اگر تسجیل و شماره مخصوص را به طور آشکار و رسمی ابطال نکند و برائت خود را رسماً و با اسم از این فرقه و علی محمد باب و حسینعلی بهاء و عباس افندی و شوقی اعلام نکند ، کافی نیست .والله العالم

۸- حکم اولاد که احیاناً در چنین ازدواجی متولد شده اند چیست ؟

جواب : اگر مسلمان نمی دانسته و با جهل به حکم ازدواج کرده فرزند نسبت به او محکوم به حلال زاده بوده است و نسبت به طرف بهائی ملحق نیست .والله العالم

سوال : سلام علیکم ارتباط با پیروان دین بهائیت چه حکمی دارد از لحاظ روابط خانوادگی و یا ازدواج با آنها؟

من به عنوان یک مسلمان در کنار ما بهائیان زیادی وجود دارند حکم ما چیست ؟

آیا آنها نجست هستند؟

جواب : فرقه بهائیت دینی ندارند و ضال و مضل هستند و کافر می باشند و نجس هستند و ازدواج با آنها حرام است و همچنین تبلیغ و ترویج آنها حرام و جائز نیست . مومنین باید باشناخت کامل از عقائد حقه شیعه اثناعشری دفاع نموده و خودشان را از شر مکائد شیطانی و دشمنان محافظت نماید و مانع فعالیت و ترویج آنان شوند . والله العالم

۱- معامله با بهائی ها اگر موجب تقویت آنها از نظر اقتصادی شود چه صورت دارد ؟

جواب :جایز نیست

سوال :باتوجه به مطرح شدن مقوله جنگ نرم علیه جامعه مسلمانان در ماههای اخیر که منظور از آن هجمه دشمنان به کیان اعتقادی الام و تشیع می باشد خواهشمند است موارد زیر را پاسخ بفرمائید :

۱- آیا حکامی که در جهاد صادق است بر جنگ نرم نیز صدق می کند مانند اینکه در جهاد دفاع بر همه واجب است ؟

۲- حکم کسانی که وارد جنگ نرم علیه مسلمین می شوند چیست؟

۳- حدود و مصادیق جنگ نرم را بیان بفرمائید ؟

۴- آیا تبلیغات فرقه ضاله و مسلک های انحرافی از مصادیق جنگ نرم با جامعه اسلامی می باشد؟

جواب :
۱- بر هر مومن متمکنی دفاع از امور اعتقادی از قبیل توحید و نبوت و امامت واجب است نهایت احکام جهادی که در فقه مطرح است متعلق به جهاد معهود است .

۲-۳و۴ – هر گونه مقابله اعتقادی ولو با اینترنت و یا ماهواره و دیگر ابزار مرسوم فعلی جنگ نرم است و بر هر مومن متمکنی (علما) مقابله با آنها و دفع سبهات آنها واجب است و در بیان احکام این گونه جنگها موارد و مصادیق مختلف است . والله العالم ۱۳ شوال المکرم ۱۴۳۱

۱- حکم فرد یا افراد کافر یا مشرکی که به صورت سازماندهی شده و برنامه ریزی شده در جهت ایجاد انحراف اعتقادی در جامعه اسلامی و تغییر عقاید مسلمانان فعالیت می کنند چیست ؟ آیا در حکم محارب هستند ؟
۲- وظیفه مسلمین در قبال ایشان چیست ؟

جواب :
اگر مستامن یا کافر ذمی باشد با این عمل از استیمان و شرایط ذمه خارج می شود و حکم کافر حربی را پیدا می کند و به هر حال باید به مراکز قانونی اطلاع داده شود تا حکم شرع مقدس در مورد او جاری گردد . والله العالم . ۴ شوال المکرم ۱۴۳۱

انتهای پیام/رض

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

تبلیغات

نرخ ارز